اخبار تاپ

خبرهای نو

اخبار تاپ

خبرهای نو

پنج ابزار تست امنیت سایت


مقدمه

قطعا یکی از مهم‌ترین مسائل در دنیای فناوری امروز و مخصوصاً در زمینه وبسایت‌ها، امنیت اطلاعات است. امروزه روش‌های بسیار زیادی برای نفوذ به سیستم یک وبسایت وجود دارند که همگی آن‌ها از نقاط ضعف آن وبسایت، نشأت می‌گیرند. از این رو ابزارهای بسیاری جهت تست امنیت وبسایت‌ها ایجاد شده‌اند، که به شما کمک می‌کنند تا براحتی نقاط ضعف سایت خود را بیابید. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی پنج ابزار تست امنیت سایت، که عملکرد بسیاری خوبی داشته‌اند، بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید امنیت سایتتان را افزایش دهید.

5 دلیل که نشان میدهد خرید SSL می‌تواند برای سایت مفید باشد

 

پنج سرویس برتر تست امنیت سایت که باید بشناسید

اولین گام در ارتقاء امنیت سایت، بررسی نقاط ضعف آن است. این امر تنها با استفاده از ابزارهایی خاص امکان‌پذیر است. امروزه کمتر افرادی به امنیت سایت خود توجه کرده و بیشتر زمان توسعه سایت را بر روی مواردی چون طراحی و سئوی آن صرف می‌کنند. لکن امنیت، موردی است که نباید فراموش شود. لذا پیشنهاد می‌شود حتما ادامه مطلب را مطالعه کرده و از این ابزارها، جهت تست امنیت سایت خود، استفاده کنید.

-سرویس تست امنیت سایت Scan My Server

Scan My Server را می‌توان یکی از جامع‌ترین ابزارها میان پنج ابزار تست امنیت سایت‌ دانست. این ابزار جهت تست امنیت سایت، به بررسی مواردی چون SQL Injection، HTTP Header Injection، Source Disclosure، PHP Code Injection، Cross Site Scripting، Blind SQL Injection و غیره می‌پردازد. پس از اسکن کامل سایت، این سرویس، داده‌های بررسی شده را از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند. پلن‌های این سرویس به دو نوع پولی و رایگان تقسیم می‌شوند که البته در نوع رایگان، محدودیت‌هایی در استفاده از امکانات آن وجود دارد. در صورتی که قصد استفاده از این سرویس را دارید، باید ابتدا ایمیل خود را در سایت ثبت کنید تا نتایج پس از بررسی، برای شما ارسال شوند.

-سرویس تست امنیت سایت SUCURI

این سرویس، در زمینه اسکن امنیت سایت در مقابل تروجان و اسکن آنلاین باگ‌های سایت، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های موجود است. از جمله ابزار‌های آن، تست سریع است که بسادگی تروجان‌ها، لیست سیاه سایت، اسپم‌های تزریقی و غیره را بررسی می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از این سرویس، از تمامی تهدیدات موجود برای پلتفرم‌هایی چون جوملا، وردپرس و غیره باخبر شوید. لازم به ذکر است که نیازی به ثبت نام برای استفاده از این سرویس نیست.

-سرویس تست امنیت سایت Qualys SSL Labs

از میان پنج ابزار تست امنیت سایت، SSL Labs یکی از بهترین‌ها است. این سرویس، برای سرورهای وب SSL قابل استفاده است و آنالیزهای قدرتمندی چون تحلیل URL سایت شما را جهت بررسی تاریخ انقضا، رتبه کلی، رمزنگاری، نسخه SSL/TLS، شبیه‌سازی Handshake و غیره انجام می‌دهد. اگر سایت شما SSL و یا HTTP است، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این ابزار استفاده کنید؛ هر چند که فرآیند تست آن سریع نیست.

-سرویس تست امنیت سایت Qualys FreeScan

FreeScan نیز مانند ابزار قبل، از جمله ابزار برتر مورد استفاده جهت تست امنیت سایت‌های SSL است. تست‌های این سرویس، شامل مواردی چون تست ریسک OWASP، آنالیز بدافزارها، تست SCP و غیره می‌باشند. همچنین استفاده از این سرویس کاملا رایگان بوده و تنها نیاز به ثبت نام در آن دارید.

-سرویس تست امنیت سایت SiteGuarding

با کمک سرویس SiteGuaring می‌توانید دامنه خود را از حضور تروجان‌ها، لیست سیاه وبسایت، اسپم تزریق شده و غیره، بررسی و اسکن کنید. این سرویس با پلتفرم‌هایی چون وردپرس، جوملا، دروپال، ماگنتو، بولتن و غیره سازگار است. به علاوه این سرویس در حذف نرم‌افزارهای مخرب از سایت به شما کمک کرده و برای تست ویروسی بودن سایت بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که این سرویس یک پلن تست 14 روزه رایگان دارد که پس از آن باید حتماً در سایت ثبت نام کرده و هزینه پرداخت کنید.

جمع‌بندی

به طور کلی امنیت سایت، یکی از موارد بسیار مهم است که باید حتماً به آن توجه داشته باشید. حضور بدافزارها و ویروس‌ها در سایت و یا نفوذ هکرها، می‌تواند به سایت شما آسیب جدی وارد کند. از این رو می‌توانید از این پنج ابزار تست امنیت سایت استفاده کرده و از این اتفاق جلوگیری کنید.