اخبار تاپ

خبرهای نو

اخبار تاپ

خبرهای نو

ناحیه T صورت چیست و دانستن چه چیزی مهم است؟

ناحیه T صورت چیست و شناخت آن چه اهمیتی دارد؟ اگرچه پوست بدن انسان ظاهر یکسانی دارد، اما اندازه، حساسیت و پوشش سلولی آن می تواند در قسمت های مختلف آن متفاوت باشد. در نتیجه لک و آکنه و درمان آنها در نواحی مختلف پوست متفاوت است.

همه ما می دانیم که پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن ظریف و حساس تر است و به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارد. جالب است بدانید که حتی نحوه مراقبت از قسمت های مختلف پوست صورت نیز متفاوت است.

در این مقاله به معرفی منطقه T صورت و نحوه مراقبت از آن می پردازیم.

همانطور که از نام آن پیداست، ناحیه T صورت یک ناحیه T شکل است که از پیشانی شروع شده و از بینی تا چانه امتداد دارد. مراقبت از این ناحیه برای پوست های چرب اهمیت ویژه ای دارد، زیرا دارای غدد چربی زیادی است که باعث افزایش چربی پوست و ایجاد جوش و آکنه می شود.

بسیاری از افراد اهمیت این قسمت از صورت را نمی دانند و به همین دلیل به خوبی از آن مراقبت نمی کنند.

آرایش غلیظ، لایه برداری نامناسب و استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت یکی از دلایلی است که به طور جدی پوست صورت را تحت تاثیر قرار داده و روند بهبودی عوارض ناشی از ساختار سلولی و حساسیت پوست را مهار می کند.

نمایش ناحیه T

مراقبت از ناحیه T صورت در صورت داشتن پوست چرب

گفتیم که ناحیه T ناحیه چرب یا به عبارتی چرب ترین قسمت پوست صورت است. فراموش نکنید که هر چه پوست شما چرب تر باشد، PH آن ناحیه بالاتر است. با افزایش اسیدیته صورت، چربی باعث ایجاد جوش های فراوان و آکنه و التهاب در این ناحیه می شود. با توجه به وجود غدد چربی در این ناحیه می توان نتیجه گرفت که احتمال مسدود شدن منافذ پوست در این ناحیه نسبت به سایر قسمت ها بیشتر است. در نتیجه برای افزایش اکسیداسیون پوست باید از روش هایی مانند پاکسازی، لایه برداری، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ماسک و لوازم آرایشی مرغوب برای این ناحیه استفاده کرد تا میزان چربی در تعادل باقی بماند.

همچنین بخوانید: آکنه ولگاریس (علائم، علل و روش های درمان و پیشگیری)

منطقه T برای پوست خشک

اکثر افرادی که پوست خشکی دارند از کبودی روی پیشانی و بینی شکایت دارند. بهتر است بدانید مراقبت نادرست از مقطع T صورت در هر نوع پوستی می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد.

نکاتی برای مراقبت از پوست صورت

مهمترین نکته مراقبت از پوست در ناحیه T حفظ و متعادل کردن چربی و رطوبت پوست است. برای این منظور این نکات را در مراقبت از پوست خود در نظر داشته باشید.

آب داغ چربی های طبیعی پوست را از بین می برد

از شستن صورت با آب داغ خودداری کنید، زیرا پوست چربی طبیعی آن را از بین می برد. برای شستشو بهتر است به جای آب سرد از آب گرم استفاده کنید.

مراقب غذای خود باشید.

درست غذا بخورید و تا حد امکان از فست فودها و چربی های حیوانی پرهیز کنید. همچنین خوردن میوه ها و سبزیجات تازه پوست شما را در طول روز هیدراته نگه می دارد. همچنین برای حفظ رطوبت پوست، مقدار زیادی آب بنوشید.

شستن صورت خود را جدی بگیرید

یکی دیگر از راه های درمان چربی صورت در ناحیه T پوست های چرب، شستشوی پوست با پاک کننده ها و ژل های مناسب با نوع پوست است. صورت خود را دو بار در روز با آب و ژل شستشوی مناسب بشویید. از کشیدن یا زبری صورت خودداری کنید.

از لایه برداری بیش از حد صورت خودداری کنید

راستش را بخواهید پوستتان را پوست نمی کنید. بسته به نوع پوستتان، استفاده از اسکراب مناسب 4 بار در هفته برای کمک به کاهش چربی و بافت مرده پوست کافی است.

همچنین بخوانید : درمان پوست چیست؟ (معرفی نهنگ ماهی و بچه ماهی)

از آرایش سبک و روزمره استفاده کنید

آرایش سنگین صورت منافذ صورت را مسدود می کند، باعث ایجاد لک و آکنه می شود، تولید سبوم در ناحیه T را افزایش می دهد و از اشباع شدن پوست با اکسیژن جلوگیری می کند.

بخور، دوست همیشگی پوست چرب

یکی از روش های خاصی که در گذشته برای درمان آکنه روی پوست های چرب استفاده می شد و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد مومیایی کردن صورت است. برای این کار باید آب را بجوشانید و سپس یک حوله را روی سر خود قرار دهید و صورت خود را در معرض بخار قرار دهید. مراقب باشید پوستتان نسوزد. همچنین می توانید از گیاهان و گیاهان معطر برای خوشبو کردن عود و افزایش خواص آن استفاده کنید.

ماساژ پوست بعد از بخور به تخلیه منافذ بسته پوست و خون رسانی به ناحیه صورت T کمک می کند و به بهبود عوارض پوستی این ناحیه کمک می کند.

روال پوست خود را دنبال کنید

برای این کار پاکسازی پوست را در اولویت برنامه روزانه خود قرار دهید. علاوه بر شستشوی صورت و ماساژ، استفاده از ماسک های مرطوب کننده می تواند راه حل مناسبی برای متعادل سازی چربی های پوست باشد. همچنین می توانید با استفاده از تونرهای تنظیم کننده pH از اسیدی شدن بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید. استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی چربی های طبیعی مانند روغن درخت چای می تواند به درمان آکنه و جوش و کاهش باکتری های مضر پوست کمک کند.

یکی از ماسک هایی که چربی پوست را تعدیل می کند استفاده از ماسک خاک رس است. خاک رس در کنترل چربی صورت بسیار موثر است و به راحتی چربی ناحیه T را کنترل می کند. یکی از موارد کلیدی که ماسک گل را از سایر ماسک های موجود در بازار جدا می کند، توانایی آن در باز کردن منافذ مسدود شده و پوست است. باز کردن منافذ می تواند چربی صورت را کاهش دهد و آکنه.

همچنین بخوانید : سالن پاکسازی پوست را از کجا شروع کنیم؟ (از شروع تا پایان)

ماسک های خاک رس آماده در بازار موجود است که البته می توان آن ها را در منزل تهیه کرد. برای این کار مقداری خاک رس را با آب یا آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. سپس بسته به چرب بودن پوست آن را به مدت 10 تا 30 دقیقه روی پوست مالیده و سپس بشویید.

استفاده مداوم از داروهای ضد باکتری توصیه نمی شود

علاوه بر باکتری های مضر روی پوست، باکتری های مفیدی نیز روی صورت وجود دارند که از پوست محافظت کرده و به سلامت ما کمک می کنند. استفاده مداوم از مواد ضدعفونی کننده یا ژل و صابون می تواند تاثیر متفاوتی بر روی پوست داشته باشد و باعث افزایش سایز و آکنه پوست شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از محلول های آنتی بیوتیکی برای از بین بردن آکنه روی پوست استفاده می کنید، لازم است پس از اتمام دوره درمان به پوست استراحت دهید تا فلور طبیعی پوست دوباره تکثیر شود.

پاکسازی عمیق پوست

در برخی موارد نمی توان چربی ناحیه T را با روش های فوق کنترل کرد. در این مورد چه باید کرد؟ در این صورت باید از درمان های صورت و پاکسازی عمیق پوست صورت استفاده کنید. برای این کار می توانید به کلینیک های زیبایی یا مراکز زیبایی معروف مراجعه کنید و از تکنیک های پیشرفته پاکسازی صورت استفاده کنید.

در این مراکز از روش های ایمن و غیر تهاجمی برای کنترل چاقی و کاهش عوارض آن استفاده می شود.

من فاطمه حبشی کارشناس و مدرس زیبایی پوست و مو هستم و از شما بابت مطالعه این مقاله آموزنده سپاسگزارم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به دوره های آکادمی فلدورا مراجعه کنید.

ناحیه T صورت چیست و دانستن چه چیزی مهم است؟