اخبار تاپ

خبرهای نو

اخبار تاپ

خبرهای نو

فایل نصب پرینترهای canon

دستورالعمل دانلود درایور چاپگر Canon

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک فایل را در رایانه خود روی چاپگر چاپ کنید؟ چه نرم افزاری می تواند داده های رایانه شما را از طریق چاپگر به خروجی فیزیکی با کیفیت بالا تبدیل کند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، این مقاله برای شما آماده است. در این مقاله به تعریف و اهمیت درایورهای چاپگر و نحوه یافتن و دانلود درایورهای پرینترهای لیزری کانن و پرینترهای جوهرافشان کانن می پردازیم.

درایور چاپگر چیست و چه کاربردی دارد؟

درایور چاپگر نرم افزاری است که چاپگرها، لوازم جانبی و کامپیوتر را به هم متصل می کند. در واقع، درایور چاپگر به کامپیوتر اجازه می دهد تا با چاپگر ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر، درایورها به سیستم اجازه می دهند تا اطلاعات و مشخصات سخت افزاری چاپگر را درک کند.

از طرف دیگر، شما به برنامه ای نیاز دارید که دستورات خاصی را از طریق سیستم عامل خود به چاپگر بدهد و درایورها همان برنامه ای هستند که چاپگر را به انجام کاری که می خواهید هدایت می کند. دستورالعمل ها و داده های ارسال شده توسط سیستم عامل به یک زبان یا قالب ترجمه می شوند تا چاپگر شما بتواند آنها را بفهمد و به دستورات داده شده به درستی پاسخ دهد. این زبان ها محتوای یک صفحه و نحوه چیدمان آن برای چاپگر را توصیف می کنند.

هر چاپگر دارای یک درایور منحصر به فرد برای هر سیستم عاملی است که توسط سازنده ایجاد شده است و باید روی رایانه نصب شود. اگر درایور اشتباهی را روی سیستم عامل خود نصب کنید، رایانه شما دستگاه چاپگر را نمی شناسد.

چرا درایور چاپگر مهم است؟

همانطور که قبلا گفتیم، درایور چاپگر نوعی نرم افزار است که ارتباط بین کامپیوتر و چاپگر را تسهیل می کند و بدون آن مشکلاتی در فرآیند چاپ به وجود می آید. اساساً، این درایورها به چاپگر شما می گویند که یک سند و نحوه چاپ آن را چاپ کند. آنها مانند مترجم عمل می کنند و مسئول تبدیل داده ها به فرمی هستند که چاپگر بتواند آن را درک کند.

از نظر اهمیت سایر درایورها باید به نقش آنها در کنترل و مدیریت تنظیمات عملیات چاپ اشاره کرد. نشانه گذاری، اندازه صفحه و سایر عملیاتی که فرآیند چاپ سند را همانطور که انتظار دارید انجام می دهند، همگی در زیر کاپوت درایور انجام می شوند. این تنظیمات ممکن است به‌عنوان پیش‌فرض در درایور چاپگر ذخیره شوند یا ممکن است شامل مجموعه‌ای از تنظیمات باشند که برای چاپ یک فایل خاص استفاده می‌کنید.

علاوه بر موارد فوق، چاپگرها می توانند سیگنال هایی را از طریق درایور منحصر به فرد خود به رایانه شما ارسال کنند. این هشدارها ممکن است شامل هشدارهایی در مورد سطح کم جوهر در دستگاه یا خطاهایی باشد که در حین چاپ رخ می دهد.

نحوه دانلود درایورهای چاپگر کانن

اگر به تازگی چاپگر Canon خریداری کرده اید، کامپیوتر جدیدی دارید، سیستم عامل خود را به روز کرده اید یا به هر دلیل دیگری چاپگر و کامپیوتر شما نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، لازم است درایور چاپگر Canon مناسب را نصب یا به روز کنید؟ زیرا در غیر این صورت، نمی توانید از دستگاه خود به درستی استفاده کنید. برای دانلود درایور چاپگر کانن، فقط دستورالعمل های گام به گام زیر را دنبال کنید:

1- به صفحه پشتیبانی وب سایت Canon در لینک زیر بروید و مدل چاپگر مورد نیاز خود را جستجو کنید.

https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support

با وارد کردن بخشی از نام دستگاه، مدل مورد نظر در کادر جستجو ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال، ما مدل چاپگر "imageCLASS MF269dw" را جستجو کردیم.

جستجوی درایور چاپگر کانن

2- صفحه مدل چاپگر مورد نظر باز می شود. در این صفحه گزینه های "Drivers and Downloads"، "Manuals" و "Need Service" نمایش داده می شود. با کلیک بر روی گزینه "درایورها و دانلودها" به صفحه مورد نظر هدایت می شوید.

به‌طور پیش‌فرض، گزینه «Drivers» در این صفحه فعال است و فهرستی از درایورها را مشاهده خواهید کرد. اگر چاپگر را برای اولین بار نصب کرده اید، سیستم عامل رایانه خود را به روز کرده اید یا چاپگر نمی تواند به رایانه شما متصل شود، گزینه "درایور(های) توصیه شده" را انتخاب کنید.

درایور متعارف توصیه می شود

3- در بالای 'درایور' گزینه ای به نام 'Select Operating System' وجود دارد که می توانید کشوی آن را باز کنید تا سیستم عامل های مختلف را ببینید و سیستم عامل رایانه خود را انتخاب کنید.

انتخاب سیستم عامل کانن برای چاپگر

4- بر روی دکمه "انتخاب" کلیک کنید. این دکمه در سمت راست درایور مورد نظر قرار دارد. پس از انتخاب این گزینه، گزینه "دانلود" ظاهر می شود و با کلیک بر روی آن فایل درایور چاپگر Canon "imageCLASS MF269dw" در کامپیوتر شما ذخیره می شود.

دانلود درایور پرینتر کانن

اگر قصد دانلود ندارید یا درایور اشتباهی را انتخاب کرده اید، با کلیک بر روی گزینه "Close" شما را به حالت "Select" بازمی گرداند و می توانید درایور دیگری را انتخاب کنید.

درایور انتخابی چاپگر Canon را لغو کنید

5- پس از اتمام دانلود به محل ذخیره فایل رفته و پس از دوبار کلیک کردن مراحل نصب را کامل کنید.

چرا باید درایورهای چاپگر Canon به روز شوند؟

وجود درایورهای قدیمی در چاپگرهای کانن می تواند باعث اختلال در عملکرد دستگاه شما شود. این درایورها داده های ارسال شده از رایانه را به چاپگر به درستی ترجمه نمی کنند، در نتیجه کار چاپ مشکل می شود، کیفیت چاپ کاهش می یابد و گاهی اوقات رایانه دستگاه را درک نمی کند. برای این کار، به روز رسانی درایورهای کانن بسیار مهم است.

رفع خطاها و خطاهای قدیمی که در طول فرآیند چاپ رخ می دهد، تقویت ویژگی های امنیتی چاپگر یا افزودن قابلیت ها و قابلیت های جدید به دستگاه شما از جمله مزایای به روز رسانی درایورهای چاپگر شما می باشد. Canon.

اخرین حرف

در این مقاله در مورد اهمیت درایورها برای عملکرد صحیح پرینترها، نحوه به روز رسانی آنها و نحوه دانلود درایورهای چاپگر Canon صحبت کردیم. امیدواریم این محتوا به شما کمک کرده باشد تا در مورد نحوه عملکرد درایورهای چاپگر بیشتر بدانید. اگر در یافتن و دانلود درایورهای چاپگر Canon مشکل دارید، می توانید از مشاوره مشاوران ما استفاده کنید.

در صورت تمایل به مشاهده قیمت و خرید ماشین آلات با کیفیت و مقرون به صرفه که از خدمات پس از فروش خوبی بهره مند هستند، می توانید از طریق لینک زیر از محصولات ما دیدن فرمایید. همکاران ما برای انتخاب بهترین و مطمئن ترین محصولات در کنار شما خواهند بود.
ادامه نوشته: دانلود درایور پرینترهای canon

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد