اخبار تاپ

خبرهای نو

اخبار تاپ

خبرهای نو

دوره فیشیال پوست تهران فاطمه حبشی

عوارض بعد از تمیز کردن پوست در آرایشگاه

عوارض شستشوی صورت در آرایشگاه

پاکسازی صورت در سالن زیبایی یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای داشتن پوستی شفاف‌تر، سالم‌تر و شاداب‌تر با حذف لایه‌هایی از سلول‌های مرده و کدر از روی پوست شما است. در نتیجه این کار، تعداد جوش های روی پوست کاهش می یابد، منافذ پاک می شوند، خون رسانی به سلول ها بهبود می یابد و ظاهری جوان تر و شاداب تر می دهد. به همین دلیل است که آرایشگاه یکی از پرطرفدارترین خطوط زیبایی امروزی است که مورد استقبال خانم ها و آقایان قرار گرفته است. اما آیا شستشوی صورت مضر است؟ اگر چنین است، تمیز کردن پوست در سالن زیبایی چه عوارضی دارد و برای کاهش این عوارض چه کاری می توانم انجام دهم؟ تمام عوارض احتمالی تمیز کردن پوست صورت در آرایشگاه در نظر گرفته شد.

عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

عوارض آرایش صورت در آرایشگاه چیست؟

تمامی روش های زیبایی در کنار فواید و مزایایی که دارند، عوارضی نیز خواهند داشت که در صورت عدم انجام صحیح و سیستماتیک توسط متخصصین، نتیجه بدتر خواهد بود. در این زمان منافذ پوست به طور کامل باز شده و از مواد شیمیایی یا مواد برای پاکسازی و لایه برداری استفاده خواهد شد. طبیعی است که این روش باعث تورم، قرمزی یا تحریک روی پوست شما شود. اما منظور ما این موارد و نتایج پاکسازی پوست در آرایشگاه نیست. زیرا پوست همه افراد به خصوص آنهایی که پوست بسیار حساسی دارند با توجه به تمامی روش های درمانی واکنش طبیعی قرمزی و التهابی خواهد داشت. وقتی در مورد اثرات شستن صورت در آرایشگاه صحبت می کنیم، منظورمان این است که چه تعداد از این اقدامات می تواند آسیب جدی و طولانی مدت به شما وارد کند. شاید دلیل اصلی این پدیده را بتوان پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه ها توسط افراد کم تجربه و غیرحرفه ای دانست. به همین دلیل توصیه می شود این کار را در مکان های شناخته شده، سالن های معروف و یا بیمارستان های خصوصی انجام دهید تا آسیبی به پوست وارد نشود.

عوارض پاکسازی صورت در آرایشگاه ها

اگر نگران سلامت پوست خود هستید، باید آن را تمیز کنید یا بخشی از مراقبت از پوست خود قرار دهید. اما حواستان باشد که انجام آن در آرایشگاهی که خط پوست خاصی ندارد یا از افراد آموزش دیده در این فرآیند استفاده نمی شود، می تواند نتایج بدی برای شما به همراه داشته باشد. در این موارد پاسخ این سوال این است که آیا پاک کننده های صورت مضر هستند؟ درست می شود. زیرا زیبایی حاصل می تواند پوست حساس را بسوزاند و مشکلات زیادی را از پاکسازی پوست حساس ایجاد کند.

اما فراموش نکنید که نتایج کلی پاکسازی صورت در آرایشگاه برای همه به یک شکل ظاهر نمی شود و مواد استفاده شده، مهارت متخصص و نوع پوست شما تاثیر زیادی در این مشکل دارد. به افرادی که پوست حساسی دارند توصیه می شود برای تمیز کردن صورت خود از مراقبت های پوستی استفاده کنند تا کمترین عوارض جانبی را مشاهده کنند.

جوش بعد از پاکسازی

یکی دیگر از عوارض تمیز کردن پوست در آرایشگاه، جوش های متعدد است. زمانی که منافذ پوست شما برای لایه برداری و پاکسازی باز می شود، شرایطی برای ورود انواع باکتری ها و عوامل ایجاد کننده آکنه ایجاد می شود. در این مرحله اگر از تجهیزات آلوده در فرآیند پاکسازی صورت استفاده شود، باکتری ها وارد پوست شده و باعث ایجاد انواع آکنه می شوند. بسیاری از افراد از عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه ها شکایت دارند و نمی دانند که متاسفانه چرا باید آلودگی محیط و دستگاه ها را عامل اصلی این مشکل دانست. با انجام آن در سالن های معروف و بهداشتی که دارای خط تخصصی پوست هستند، می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

آکنه بعد از درمان

پس از شستن صورت زخم

یکی دیگر از عوارض پاکسازی صورت با این ابزار، جای زخم و خونریزی خفیف است. دستگاه هایی که برای لایه برداری و تمیز کردن پوست استفاده می شوند، سعی می کنند سلول های مرده را از بین ببرند و لایه جدیدی از سلول ها را جایگزین آنها کنند. اما اگر متخصص به اندازه کافی دستگاه را کنترل نکند یا بیش از حد لایه برداری کند، بعد از تمیز کردن صورت شاهد اسکار خواهیم بود. در برخی موارد، خونریزی در نواحی حساس پوست صورت اطراف لب ها و چشم ها اتفاق می افتد و این روند را برای مراجعان دردناک می کند.

ضایعات پوستی پس از پاکسازی

فراخوانی ابزار تمیز کردن پوست در آرایشگاه باید توسط پرسنل حرفه ای و ماهر انجام شود. در غیر این صورت مشکلاتی مانند کبودی در نواحی حساس پوست ایجاد می شود. احتمال کبودی پوست بعد از تمیز کردن بدون ابزار بسیار کم است، اما اگر از روش ابزار برای این کار استفاده کنید، ممکن است به دلیل نازک بودن پوست و عدم مهارت از طرف، کبودی روی پوست خود مشاهده کنید. فردی که این کار را انجام داده است با این حال، قبل از مراجعه به آرایشگاه، حتماً از تخصص آرایشگر مطلع شوید تا به پاکسازی پوست آسیب نرسانید.

تبخال بعد از تمیز کردن پوست

افرادی که مستعد ابتلا به تبخال هستند ممکن است این عارضه را به عنوان یک واکنش طبیعی پس از پاکسازی و به خصوص پس از مشاهده تبخال در ناحیه لب و اطراف آن تجربه کنند. این مشکل بیشتر از یک عارضه پاکسازی پوست با دستگاه است و در روش های غیر دستگاهی کمتر چنین مشکلاتی دیده می شود.

التهاب و قرمزی پوست.

یکی دیگر از مشکلات و عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه، التهاب و قرمزی پوست است. این یک مشکل رایج است که در اثر فرآیندی در پوست ایجاد می شود و معمولاً پس از چند ساعت بهبود می یابد. اما اگر این قرمزی و حساسیت شدید بوده و اثرات آن تا چند روز روی صورت شما نمایان است، نشانه استفاده از پاک کننده های نامناسب و بی تجربگی متخصص پوست شما است. این اثرات ناخواسته پاکسازی صورت باید با استفاده از کرم ها و پمادهای دارویی به حداقل برسد و به بهبود وضعیت پوست و بازیابی سلامت آن کمک کند.

منبع مقاله: دوره فیشیال پوست در تهران فاطمه حبشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد