اخبار تاپ

خبرهای نو

اخبار تاپ

خبرهای نو

11 دلیل برای تمیز نشدن ظروف در ماشین لباسشویی

 تمیز نگه داشتن ماشین ظرفشویی می تواند یک چالش بزرگ باشد، به خصوص اگر با دستان خود مشغول هستید. دلیل اینکه ماشین لباسشویی شما تمیز کردن را متوقف می کند می تواند متفاوت باشد از مسدود شدن فیلتر گرفته تا بازوهای اسپری آسیب دیده. در این مقاله با تمام دلایل توقف تمیز کردن ماشین ظرفشویی و همچنین سفید شدن مواد غذایی در ماشین ظرفشویی آشنا خواهید شد. همچنین راهکارهایی برای حل مشکل ارائه خواهد شد.

بد نیست بدانید که برخی از دلایل تمیز نشدن ماشین ظرفشویی بسیار ساده است و خودتان می توانید مشکل را حل کنید. از طرفی دلیل تمیز بودن ماشین ظرفشویی گاهی ایراد در ماشین است که در این صورت باید از تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

دلیل تمیز نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی

در زیر رایج ترین دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی آورده شده است. برای هر یک از این دلایل، راه حلی وجود دارد که می توان از آن برای حل مشکل استفاده کرد.

خوشبختانه، در بیشتر مواقع، ظروف کدر یا ظروف سفیدی که در ماشین ظرفشویی شسته نمی‌شوند، مسائل مدرن نیستند و می‌توانند به تنهایی رفع شوند.

1. استفاده از مواد شوینده اشتباه

مواد شوینده ماشین ظرفشویی شامل پودرها، ژل ها، مواد شوینده (مایع شوینده، مایع پولیش، مایع پولیش، روغن ظرفشویی، همه این نام ها به یک معنی است)، نمک های ظرفشویی و قرص های ظرفشویی.

هر کدام از این انواع مختلف شوینده ها کاربرد و کارایی متفاوتی دارند و یکی از آنها باعث ایجاد لکه های سفید روی ظروف می شود. در ادامه با انواع مواد شوینده بیشتر آشنا می شویم.

اگر از مواد شوینده نامناسب، قدیمی، تقلبی یا بی کیفیت استفاده کنید، در پایان شستن ظروف تمیز و تمیزی خوبی نخواهید داشت. برخی از بهترین انواع ماشین ظرفشویی موجود در بازار و با ویژگی های فراوان عبارتند از:

ویلا

گاما

گلوله

طالیون

پاک کردن

آبشار

کالگونیت

1. پودر شوینده ماشین ظرفشویی

در مواردی که شستشو در دمای پایین انجام می شود، این پودرها به خوبی در آب حل نمی شوند و اغلب باعث ایجاد رسوب یا لکه های کدر روی ظروف می شوند. یکی از دلایل سفید شدن ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده از این پودرها است.

2. ژل ماشین ظرفشویی

انواع ملایم و آنزیمی ژل ظرفشویی وجود دارد که در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند. استفاده از ژل ظرفشویی اغلب با استفاده از مواد شوینده مخصوص و نمک همراه است.

3. شوینده پولیش یا مایع

مایع پولیش یا پولیش که با نام های دیگر نیز شناخته می شود، در پایان برنامه شستشو و در حین شستشوی ظروف استفاده می شود.

از مایع پولیش برای درخشندگی و خشک شدن بهتر ظروف استفاده می شود. در صورت عدم استفاده یا کم بودن مایع پولیش، علاوه بر مشکل تمیز نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی، ممکن است در خشک شدن ظروف نیز دچار مشکل شویم.

اگر مقدار ماده شوینده خیلی زیاد باشد، مشکلات دیگری مانند کف کردن بیش از حد مواد شوینده ظاهر می شود.

4. شستشو با نمک

مایع ظرفشویی یکی از موثرترین مواد در شستن ظروف در ماشین ظرفشویی است. کیفیت نمک و کمیت آن مهم است زیرا وظیفه نمک گرفتن سختی آب و تنظیم آن است و این امر مستقیماً بر کیفیت شستشو و آبکشی و سفید شدن ظروف تأثیر می گذارد.

نمک ظرفشویی با احیای پلاستیک ظرفشویی که سختی آب را کاهش می دهد در کاهش و کنترل سختی آب موثر است.

اگر سطح نمک مخزن نمک زیر ماشین ظرفشویی کم باشد، آب سفت می شود و در خود ظروف و ماشین ظرفشویی جمع می شود. برای تعمیرات ظرفشویی بوش با خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید.


5. قرص های شکستنی

قرص های ظرفشویی به دلیل اینکه عملکرد بهتری نسبت به پودرها و سایر شوینده ها دارند، بسیار محبوب هستند.

این قرص ها در مدل های مختلف با آنزیم و بدون آنزیم و همچنین قرص ها یا چسب های ساده که فقط حاوی پاک کننده ها و ژل ها هستند و یا قرص های چند منظوره که علاوه بر پاک کننده حاوی مایع پولیش و کمی نمک نیز هستند در بازار موجود است. .

بسته به نوع قرص مورد استفاده، ممکن است نیازی به استفاده از روغن یا مایع براق نباشد. اما استفاده از نمک در هر صورت ضروری است.

اگر از برنامه های کوتاه استفاده می کنید یا در دمای پایین شستشو می دهید، خشک کن انتخاب خوبی نیست. زیرا صفحات سرامیکی در مدت زمان کوتاه و در آب زیر 50 درجه به خوبی شستشو نمی شوند.

2. تنظیمات نامناسب، علت تمیز کردن ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت شستشوی ماشین تاثیر می گذارد، تنظیمات ماشین ظرفشویی است. تنظیم مقدار مناسب سختی آب با توجه به سختی آب محل زندگی، انتخاب برنامه شستشوی مناسب برای ظروف کثیف و تعیین دمای مناسب آب برای از بین بردن چربی و لکه از جمله تنظیماتی است که قبل از شروع شستشو باید به درستی انجام شود. . چرخه .

3. آماده سازی نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل تمیز ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی، نامرتب بودن و چیدمان نامناسب ظروف است.

در این صورت از آنجایی که آب و مواد شوینده به همه ظروف و قسمت های مختلف آنها نمی رسد، برخی از ظروف به خوبی شسته نمی شوند و ممکن است آرد یا تکه های غذا روی آنها باقی بماند.

نصب نادرست تجهیزات در ماشین لباسشویی می تواند بر حرکت و چرخش بازوی اسپری تأثیر بگذارد، باعث بی اثر شدن دست در حال شستشو و حتی آسیب رساندن به دست ها یا ظروف شود.

سعی کنید ظروف را در جای خود قرار دهید و طبق قوانین ترتیب صحیح ظروف در ظرف و بسته به میزان کثیفی آن ها را در یک سبد بزرگ یا کوچک قرار دهید.

همچنین از چسباندن ظروف و قرار دادن ظروف زیاد در دستگاه خودداری کنید.

4. گرفتگی سوراخ های براکت شستشوی ماشین ظرفشویی

ظروفی که در ماشین ظرفشویی تمیز نشده اند ممکن است نازل ها یا سوراخ هایی در بازوهای اسپری گرفته باشند.

آبپاش ها به درستی کار نمی کنند و آب باقی مانده است. در صورت مسدود شدن آن توسط ذرات غذا و ... امکان پاشیدن آب به داخل ظروف وجود نخواهد داشت.

این مشکل می تواند دلیل کدر شدن غذا در ماشین ظرفشویی و تمیز نشدن آن باشد.

بنابراین در صورتی که فشار پاشش آب افت کرد و میزان آب موجود در دستگاه ناکافی بود، باید بازوهای آبپاش یا بازوهای شستشو را بررسی کنید و نازل یا سوراخ آن ها را بررسی کنید.

در صورت نیاز به برداشتن دست ها و شستن و تمیز کردن آنها به کمک جاروبرقی و سوزن می توانید از ابزار دستی کمک بگیرید.

5. فیلتر لباسشویی کثیف

یکی از دلایل گرفتگی ماشین ظرفشویی انسداد خروجی آب کثیف به خصوص مسدود شدن فیلتر تخلیه است. فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد و معمولاً از دو قطعه فیلتر بزرگ و کوچک تشکیل شده است.

با گذشت زمان، این فیلتر با تجمع ذرات ریز و درشت غذا مسدود می شود. نتیجه این گرفتگی تمیز نشدن ظروف است.

برای تمیز کردن فیلترها، کافی است آنها را جدا کنید (معمولاً با چرخاندن آنها در جهت عقربه های ساعت و کشیدن فیلتر به سمت بالا)، سپس با آب صابون بشویید و سوراخ های باقی مانده مواد غذایی را تمیز کنید.

6. مشکل در شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی

مشکل در پوشش آب می تواند دلیل این مشکل باشد. اگر شیر ورودی یا یکی از قطعات مربوطه مشکل داشته باشد، مشکل از تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی خواهد بود.

اگر مقدار آب خیلی کم باشد، ظروف تمیز شسته نمی شوند. در این موارد، بررسی شیر برقی توسط متخصص، تعمیر یا تعویض شیر برقی می تواند مشکل را حل کند.

7. مشکلات در سیستم آبرسانی

هر گونه آسیب به سیستم پمپ آب که شامل پمپ آب (موتور)، پروانه، تسمه و ... می شود، می تواند باعث اختلال در فرآیند شستشو و کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود.

اگر پمپ صدا ندهد یا فقط زمزمه کند، ممکن است سوخته باشد.

همچنین ممکن است پروانه شکسته باشد یا در مدل های تسمه دار، تسمه شکسته باشد. اطمینان از کافی بودن آب پمپ نیز باید با بازرسی پمپ در وهله اول انجام شود.

8. شکست سلاح های سوراخ کننده

اگر دستشویی یا دست شستن آسیب ببیند یا کار نکند یا بنا به دلایلی امکان تنظیم آب و پاشیدن آب روی ظروف وجود نداشته باشد، ماشین ظرفشویی ظروف را به درستی نخواهد شست. بیشتر در این موارد بازوی پمپ را تعویض می کنند تا مشکل حل شود.

9. مشکل در ترموستات یا گرمایش ماشین ظرفشویی

علت لکه های سفید روی ظرف ماشین ظرفشویی ممکن است خرابی المنت باشد. اگر آب داخل ماشین ظرفشویی به اندازه کافی گرم نباشد، لکه ها به طور کامل پاک نمی شوند و ظروف به خوبی شسته نمی شوند.

گرم نشدن آب می تواند به دلیل مشکل یا سوختن ترموستات یا ترموفیوز باشد.

به غیر از ترموستات، المنت گرمایشی ماشین ظرفشویی نیز می تواند مشکل داشته باشد. بنابراین، هنگامی که این مورد بررسی می شود، عنصر ماشین ظرفشویی نیز باید بررسی شود.

10. خرابی برد کنترل ماشین لباسشویی

نقص در برد کنترل که مغز ماشین ظرفشویی است نیز می تواند باعث تمیز نشدن صحیح ماشین ظرفشویی شود. توصیه می کنیم پس از بررسی تمام موارد ذکر شده و مرحله نهایی، این مورد را بررسی کنید.

11. نقص در محفظه مواد شوینده

یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث تمیز شدن ظروف شود، مشکل ماشین ظرفشویی است. این واحد باید به درستی مهر و موم شده و کاملا محصور شده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد