اخبار تاپ

خبرهای نو

اخبار تاپ

خبرهای نو

ویژگی های کاربردی تلگرام را بشناسید

: تلگرام دارای چندین ویژگی و تنظیمات است که آن را از سایر رقبا متمایز می کند. ویژگی هایی که قبلاً در برخی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام موجود بود. البته توسعه دهندگان این برنامه به این امر بسنده نکرده و ویژگی های جدیدی را به این برنامه اضافه کرده اند که در هیچ برنامه دیگری موجود نبود (مانند چت مخفی). بنابراین، اگر به دلیل سادگی این برنامه از تلگرام استفاده کرده اید، بدانید که می توانید برای خیلی بیشتر از این برنامه ساده از آن استفاده کنید. در اینجا سعی شده است ویژگی های رایج را نادیده بگیریم و فقط به ویژگی های منحصر به فرد تلگرام اشاره کنیم. به شرطی که همه بلد باشند در محیط چت چگونه تایپ و دونقطه ارسال کنند! برای دانلود تلگرام و دانلود برنامه اندروید با اپ ناب همراه باشید.


گزینه ها

* ایجاد یک گروه

همانطور که از نام آن پیداست، از این گزینه برای ایجاد یک گروه استفاده می شود. این ویژگی یکی از اولین ویژگی هایی بود که طرفداران وایبر و واتس اپ را به سمت تلگرام جذب کرد. واتس اپ هم همین امکانات را داشت اما رابط کاربری آن سخت تر بود و مدیر نقش بی نظیری در آن داشت.

به عنوان مثال، تنها مدیر گروه می تواند تا زمانی که یک نفر را داشته باشد به گروه اضافه کند. اما تلگرام این قابلیت را توسعه داده است. هر گروه تلگرام می تواند چندین ادمین داشته باشد. برای دعوت از افراد به گروه، این ادمین‌ها می‌توانند به سادگی با ایجاد پیوند گروه، آن را در لیست مخاطبان یا گروه‌های دیگر در دسترس افراد بیشتری قرار دهند. تلگرام در نسخه جدید خود پا را فراتر گذاشته و ظرفیت گروه ها را از 200 نفر به 1000 نفر افزایش داده است.

* چت امن

دومین ویژگی منحصر به فرد تلگرام، قابلیت چت امن است که با نام «چت مخفی جدید» معرفی شد. با استفاده از این قابلیت می توانید به صورت کاملا خصوصی و رمزگذاری شده با مخاطبان هدف خود چت کنید. تفاوت این چت با چت معمولی در این است که در چت مخفی باید یک فضای چت با مخاطب دیگری ایجاد کنید و منتظر تایید خود باشید تا بتوانید چت کنید. از دیگر تفاوت های این سایت ارتباطی با چت معمولی این است که امکان فوروارد یا کپی پیام ها وجود ندارد.

اگر خیلی شلوغ هستید، باید یک کپی از این صفحه داشته باشید تا فرد مورد نیاز خود را به موقع بکشید، تنها راه حل این است که از صفحه اطلاعات مخفی اسکرین شات بگیرید و به طرف مقابل پیام دهید. پیام های دایره چت پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار حذف می شوند و اگر یکی از طرفین قبل از این زمان پیام ها را حذف کند، پیام از تلفن طرف دیگر نیز حذف می شود.

* لیست پخش

اگر جزو گروه پخش کننده های تلگرام هستید حتما به این نتیجه رسیده اید که چند پادشاه نباید در یک منطقه گنجانده شوند. این موضوع و مسائل ایجاد شده در گروه فرصت های دیگری را برای تلگرام باز می کند. قابلیتی به نام «لیست پخش جدید» که یک مدل مینی گروهی است، به شما امکان می دهد برای افراد خاصی مانند همکاران یا اعضای خانواده پیام ارسال کنید. البته استقبال از این امکان آنقدر کم است که دیگر خبری در نسخه جدید تلگرام نیست.

* افزودن کانال

در دو نسخه قبلی بود که تلگرام قابلیت جدیدی به نام کانال ها را به پیام رسان خود اضافه کرد. قابلیتی که به سرعت جای خود را در بین کاربران باز کرد و بسیار محبوب شد. این کانال که جایگزین لیست پخش شده است، به کاربر امکان می دهد محتوا را برای مخاطبان بیشتری ارسال کند. این کانال همچنین جایگزینی برای صفحات فیس بوک و اینستاگرام است. با این تفاوت که امکان ارتباط مخاطب با ادمین در کانال وجود ندارد.

این کانال دارای امکانات ویژه دیگری نیز می باشد. یکی از کانال ها به اینترنت دسترسی دارد که امکان دسترسی سریع را فراهم می کند. افزودنی جدیدی به پیام های تلگرام مخصوص کانال ها اضافه شده است و همچنین نمونه ای از تعداد نظرات هر پست. یکی دیگر از جنبه های جالب کانال این است که تمام محتوای کانال در یک سرور جداگانه ذخیره می شود و فقط آن اطلاعات در گوشی های دیگر کاربران قابل مشاهده است. یعنی هیچ پستی قبل از دانلود در حافظه گوشی ذخیره نمی شود.

تنظیمات

* نام کاربری

این یکی از ویژگی هایی است که نقش مهمی در دور نگه داشتن واتس اپ و وایبر از رقابت داشت. با استفاده از این قابلیت می توان بدون گرفتن شماره طرف مقابل، شخص دیگری را به گفتگو دعوت کرد یا با استفاده از نام کاربری به گروه اضافه کرد. نام کاربری حداقل کلمه پنج کاراکتری است که در زیر نام پروفایل نمایش داده می شود و می تواند ترکیبی از حروف و اعداد انگلیسی یا فارسی باشد.

* حریم خصوصی و امنیت

این قابلیت از ابتدای راه اندازی تلگرام یکی از مزیت های اصلی این پیام رسان به حساب می آمد. قابلیتی به نام «حریم خصوصی و امنیت» با عنوان امنیت، سومین کلمه ای که به شعار تبلیغاتی ویژه تلگرام تبدیل شده، ساده و سریع است. طبق منابع موجود (!) احتمالاً این گزینه مورد علاقه ایرانیان به خصوص جوانان نسل چهارم خواهد بود. زیرا تمام ابزارهای حرفه ای برای مخفی کردن، مخفی کردن و خصوصی بودن بیشتر در این ویژگی گنجانده شده است.

بخش اول، کاربران مسدود شده، عملکردی مشابه اینستا دارد و برای زمانی است که نمی خواهید کسی شما را ببیند. یا نمی خواهی کسی تو را ببیند. گزینه دوم مخفی کردن یا نمایش وضعیت آنلاین کاربر است. "آخرین بازدید" این ابزار سه راه دارد: سوال "چه کسی می تواند آخرین حضور شما را در تلگرام ببیند" به سوال همه پاسخ داد. گزینه بعدی یک رمز عبور دو رقمی است که کاربران می توانند برای منطقه کاربری خود از آن استفاده کنند. رمز اول رمز عبور معمولی است که قبل از باز کردن تلگرام از کاربر خواسته می شود. رمز دوم یا اضافی در ایمیل ثبت می شود و برای محافظت از تنظیمات تلگرام و چت روم در نظر گرفته شده است.

* دریافت فایل های صوتی و تصویری

اگر شما از جمله افرادی هستید که از بسته های اینترنت محدود استفاده می کنید و از اتمام سریع بسته خود شکایت دارید، این گزینه برای شما مناسب است. قسمت سوم تنظیمات یعنی قسمت Automatic media downloads این امکان را به کاربر می دهد که دانلود فایل های تلگرام را محدود کند. به این ترتیب می‌توانید دانلود فایل‌ها را از طریق اینترنت لغو کنید و زمانی که Wi-Fi روشن است، دانلودها را پخش جریانی کنید. به همین ترتیب، با غیرفعال کردن هر دو گزینه، کاربر می تواند مجوز دانلود انبوه فایل ها را از تلگرام به صورت دسته ای دریافت کند و هر فایلی را که می خواهد دانلود کند. به این ترتیب در مصرف بسته اینترنت صرفه جویی می کنید و فضای زیادی از گوشی خود را اشغال نمی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد