اخبار تاپ

خبرهای نو

اخبار تاپ

خبرهای نو

مرزهای شمالی و جنوبی قبرس


از زمان پیوستن جمهوری قبرس به اتحادیه اروپا در سال 2004، عبور از مرز بین قبرس شمالی و جنوبی بسیار آسان شده است. مردم محلی هر روز برای خرید، تجارت یا بازدید از نیمی از نیکوزیا از مرز قبرس عبور می کنند.

اگر توریستی هستید که از قبرس شمالی بازدید می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پاسپورت خود را (و در صورت نیاز ویزا برای قبرس جنوبی) به کنترل پاسپورت قبرس ترک ها ارائه دهید، که کارت سفید شما را برای پر کردن نام شما صادر می کند. شماره پاسپورت و ملیت. این یک فرم ویزای سفید است که توسط مقامات مرزی قبرس شمالی مهر می شود، نه پاسپورت شما. پس از عبور از مرز قبرس شمالی، پاسپورت شما مجدداً توسط مقامات یونانی قبرس بررسی می شود. شما می توانید هر چند بار که بخواهید از مرز قبرس شمالی عبور کنید و هر چند بار که بخواهید بمانید.

تنها شرط استفاده از مرز شمالی و جنوبی قبرس از جمهوری قبرس شمالی تا قسمت جنوبی قبرس این است که شهروند قبرس یا شهروند اروپایی باشید. شهروندی و پاسپورت اتحادیه اروپا برای سفر با وسیله نقلیه شخصی الزامی است، اما شما نمی توانید با وسیله نقلیه ای که در قبرس شمالی اجاره کرده اید به قبرس جنوبی بروید.

برای سفر ایرانیان به قبرس جنوبی تنها یک راه وجود دارد که آن هم دریافت ویزای قبرس جنوبی از سفارت قبرس و ورود به قبرس جنوبی با هواپیما است. اطلاعات دقیق در مورد ویزای قبرس در قسمت مربوطه این مقاله نوشته شده است. اکنون شما را با مرزهای قبرس شمالی و جنوبی آشنا می کنیم.

اگر در قبرس جنوبی ماشین کرایه می کنید، به شما اجازه می دهد با ماشین خود در قبرس شمالی از مرز عبور کنید. از سوی دیگر، اگر در قبرس شمالی ماشین کرایه کنید، نمی توانید از مرز عبور کنید. اگر ماشین شخصی خود را دارید، می توانید از مرز عبور کنید.

اگر قصد دارید به قبرس جنوبی بروید و از قبرس شمالی ماشین کرایه ای داشته باشید، باید ماشین را در مرز بگذارید. برخی از آژانس های اجاره ای در گذرگاه های مرزی مختلف قرار دارند، بنابراین می توانید یک بار از مرز عبور کنید. هر گونه بیمه ای که از یک طرف به طرف دیگر خریداری می شود هنگام عبور از مرزهای قبرس شمالی و جنوبی معتبر نیست و بنابراین در صورت تمایل به عبور از مرز باید بیمه اضافی خریداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد