اخبار تاپ

خبرهای نو

اخبار تاپ

خبرهای نو

نرم افزار بازنویسی و بازنویسی متون و مقالات انگلیسی


نه تنها به سرقت اموال فیزیکی افراد، بلکه گاهی اوقات سرقت نیز به سرقت عقاید، افکار و اموال ناملموس اشاره دارد. جالبتر این است که گاهی اوقات خود سارق از کاری که انجام می دهد کاملا بی اطلاع است.

آره! ما در مورد سرقت ادبی صحبت می کنیم. سرقت ادبی یعنی استفاده از افکار و عقاید دیگران که به طرق مختلف در قالب محتوا انجام شده است.

در دنیای تولید محتوا در این مقیاس بزرگ، احتمال سرقت ادبی بسیار زیاد است. مثلا در زمینه نگارش مقالات علمی این اتفاق خیلی زیاد می افتد. برخی از مواردی که برای سرقت ادبی در دنیای علمی تصویب می شود، تصادفی هستند.

یعنی شخصی که متنی مشابه دیگران منتشر می کند یا از قسمت هایی از آثار دیگران در کار خود استفاده می کند، مستقیماً نمی داند که مرتکب سرقت ادبی شده است. بر این اساس، باید حوزه مهم دیگری به نام بازنویسی یا ترجمه را بدانید. برای آشنایی بیشتر با سرقت ادبی، ترجمه و مسائل مرتبط با آن، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بورسیه تحصیلی چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از ایده دیگران در تولید محتوا سرقت ادبی است. چه در مورد فیلم، کتاب، موسیقی یا هر اثر دیگری صحبت کنیم. سرقت ادبی استفاده از عقاید دیگران است.

این موضوع در زمینه نگارش مقالات علمی نیز پرطرفدار است. یعنی در بسیاری از موارد مقاله ای که توسط یک محقق نوشته شده توسط دیگران مورد استفاده قرار می گیرد و آنها به طور کامل یا جزئی از آن برای کار جدید استفاده می کنند. این کمپین نمونه بارز سرقت علمی مقالات علمی است.

بنابراین، اگر شما به عنوان یک محقق و نویسنده در زمینه علم، اثری را با استفاده از دستاوردهای دیگران در علم بنویسید، مرتکب سرقت ادبی شده اید.

گاهی در مباحث علمی از یافته ها و گفته های دیگران برای طرح موضوعات جدید استفاده می شود. در این مورد، نویسنده قصد کپی برداری ندارد، اما همچنان یکی از مظنونان پرونده است. دلیلش هم این است که روش ارائه و ارائه توضیحات و منابع را به درستی رعایت نکرده است، به همین دلیل کارش زیر سوال رفته و سرقت ادبی نامیده می شود.

یعنی اگر قواعد نگارش صحیح مقالات علمی را نمی دانید و اصول کار را به درستی رعایت نمی کنید در هنگام استناد به منابع، مراجع، نقل قول ها و ذکر دستاوردهای دیگران، شاید مقاله شما سرقت علمی باشد . البته، این وضعیتی است که نویسندگان مرتکب سرقت علمی غیرعمدی می شوند.

غالباً کسانی هستند که دستاوردهای علمی دیگران را زیر پا می گذارند، کپی های مختلف می کنند، سعی می کنند به خاطر خود مقاله منتشر کنند و به اهداف ارتقاء مقام علمی استاد، کسب نمره بیشتر و ... دست یابند - از این قبیل.

سرقت ادبی انواع مختلفی دارد که یک مقاله جدید هم از مقاله شما و هم از مقاله قبلی استفاده می کند. برخی افراد یک مقاله علمی می سازند اما با انتشار آن در چندین پلتفرم مرتکب سرقت ادبی می شوند برخی نوشتن و چاپ مقاله را به دیگران محول می کنند و فقط نام خود را در مقاله ذکر می کنند این نمونه دیگری از سرقت ادبی است.

بنابراین، همانطور که گفته شد، علامت می تواند به روش های مختلف رخ دهد. اما در هر دو گروه کلی این عمل به عمد و غیرعمد اتفاق می افتد. فرقی نمی کند خیانت می کنی یا نه. با این حال، اثرات و اثرات طبیعی می تواند شما را به هر طریقی تحت تاثیر قرار دهد.

قطعا شاهد از دست دادن یک اعتبار علمی خواهید بود. وقتی مشخص می شود که شخصی سرقت ادبی کرده است، شهرت علمی او خدشه دار می شود و به سختی می توان مکان تمیز و قابل اعتماد دیگری را پیدا کرد. علاوه بر خسارت اعتباری، جریمه نیز وجود دارد. در بیشتر موارد، قوانینی وجود دارد که با متخلفان و سارقانی که مجبور به پرداخت جریمه هستند، برخورد می کند.

این جنایات نسبتاً جدی هستند. در کنار بحث جریمه، سرقت ادبی نیز مهار خواهد شد. به عنوان مثال، یکی از پیامدهای ناخواسته این کار، منع دانش‌آموزانی که سرقت ادبی می‌کنند از گرفتن مدرک بالاتر یا امکان دفاع از پایان‌نامه خود در گروه‌های تحصیلات تکمیلی منع می‌شود.

اهمیت پارافرز چیست؟

بازنویسی یا بازنویسی عبارت است از گرفتن ایده ها و محتوا و بازنویسی آنها به زبان خود. یعنی وقتی متن و مقاله ای را می خوانید و کاملا متوجه می شوید، می توانید محتوای آن را به زبان خودتان بازنویسی کنید.

به این حرکت، نقل یا بازنویسی می گویند و اشکال و جرمی در آن نیست. در دنیای علم، جایی که تحقیقات جدید معمولا بر اساس یافته‌های قبلی استوار است، نیاز به بازنویسی زیاد خواهد بود.

تحقیقات جدید همیشه نیازمند استناد و استناد به منابع و منابع تحقیقات قبلی است. در غیر این صورت کارهایی که دیگران انجام داده اند به شخصی که بعد از آنها مقاله آنها را نوشته است نسبت داده می شود.

پارافراسی مقوله ای خواهد بود که تمامی ابهامات و اتهامات را از مقاله حذف می کند. حالا چگونه می توانم این را دوباره بیان کنم؟ تا زمانی که از نقل قول ها به درستی استفاده کنید، قوانین بازنویسی را بدانید، منابع و منابع را به درستی ذکر کنید و از هرگونه سرقت ادبی اجتناب کنید، مشکلی پیش نمی آید.

اصول و روش هایی برای بازنویسی یا بازنویسی مقالات علمی وجود دارد. به عنوان مثال، تغییر ساختار جمله یک متن از مجهول به معلوم یا برعکس، تغییر کلمات و استفاده از مترادف و مترادف آنها، نوشتن از ایده ها با ادبیات خود و غیره از اصول اولیه بازنویسی یا بازنویسی است.

اگر بتوانید آن را به خوبی بیان کنید، لازم نیست نگران سرقت ادبی در کار علمی خود باشید. مجلات بین المللی و معروفی که مقالاتی از افراد سراسر دنیا منتشر می کنند، نسبت به سرقت علمی بسیار حساس هستند و به همین دلیل با کمک سردبیران و داوران حرفه ای و همچنین نرم افزارهای مختلف، سرقت ادبی را تحلیل می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد